کاخ سفید گزارش وال استریت ژورنال درباره زوال عقل بایدن را رد کرد خوشحالی دارنده سلاح اتمی از قطعنامه شورای حکام علیه ایران جاسوس اسرائیل در اردبیل دستگیر شد + جزئیات (۱۶ خرداد ۱۴۰۳) اهداف سفر ۵ روزه «بایدن» به فرانسه حادثه دریایی در جنوب غرب عربستان (۱۶ خرداد ۱۴۰۳) حمله پهپادی حزب الله به شهرک «حرفیش» | هلاکت ۲ نظامی صهیونیست + فیلم (۱۶ خرداد ۱۴۰۳) بیانیه مشترک ۸ کشور در حمایت از ایران در نشست شورای حکام آمریکا: ارتش چین خلبان‌های نظامی ناتو را شکار می‌کند سه شرط هنیه برای بررسی جدی پیشنهادات آتش‌بس سید حسن خمینی در دفتر سرپرست ریاست جمهوری حضور یافت آژانس اتمی قطعنامه ضد ایرانی را به تصویب رساند وزیر جنگ اسرائیل: برای مذاکره با حماس، حمله به غزه را متوقف نخواهیم کرد سردار رادان: خدمت در مأموریت اربعین قیمت ندارد مخبر: باز شدن پای رژیم صهیونیستی در منطقه باعث ایجاد ناامنی می‌شود تعرض صهیونیست‌ها به خبرنگاران و اموال فلسطینیان در راهپیمایی پرچم + فیلم و عکس «راهپیمایی پرچم» شهرک‌نشینان صهیونیست در قدس اشغالی شهادت ۴۰۰ نفر در لبنان از آغاز حملات رژیم صهیونیستی تاکنون (۱۶ خرداد ۱۴۰۳) نتانیاهو: حماس، حزب‌الله و ایران می‌خواهند ما را از روی نقشه محو کنند چه زمانی تبلیغات نامزد‌های ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ آغاز می‌شود؟ ده‌ها شهید و زخمی در حمله جدید ارتش رژیم صهیونیستی به غزه (۱۶ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

از سال ۱۴۰۲ تبدیل وضعیت ایثارگران اجرا نمی‌شود

  • کد خبر: ۱۵۳۷۷۱
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۷
  • ۴
از سال ۱۴۰۲ تبدیل وضعیت ایثارگران اجرا نمی‌شود
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تمدید اجرای تبدیل وضعیت ایثارگران در سال آینده مخالفت کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، در جلسه علنی نوبت عصر امروز محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز پیشنهاد الحاق یک تبصره به تبصره ۲۰ لایحه بودجه ۱۴۰۲ درباره تبدیل وضعیت ایثارگران را مطرح کرد که نمایندگان با این پیشنهاد مخالفت کردند.

البته در لایحه دولت و گزارش کمیسیون تلفیق نیز موضوعی مبنی بر تبدیل وضعیت ایثارگران در سال آینده هم نیامده بود و فرهنگی قصد گنجاندن این بند را به لایحه داد که مورد مخالفت مجلس قرار گرفت.

در زمان طرح این پیشنهاد میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اینکه فضایی در جامعه درست کنیم که عده‌ای به عنوان نخبه در مقابل ایثارگران قرار گیرند کار خوبی نیست که متاسفانه اکنون این شرایط را در سازمان‌ها شاهدیم.

وی توضیح داد: با مصوبه سال گذشته ۶۰ هزار نفر در نوبت استخدام هستند که منبعی برای آن‌ها وجود ندارد و همین طور هم به این تعداد اضافه می‌شود و انتها هم ندارد.

میرکاظمی گفت: این دو قطبی کردن خوب نیست. نخبگانی داریم که سال‌ها کار کرده‌اند، اما استخدام نشده‌اند و در مقابل کسانی از راه نرسیده به واسطه موضوع تبدیل وضعیت استخدام می‌شوند. اکنون هم مرتب گواهی می‌آید و سازمان‌ها هم نمی‌توانند تبدیل وضعیت کنند؛ ما با این پیشنهاد مخالفیم.

بیگی نژاد عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ با اعلام مخالفت کمیسیون تلفیق با این پیشنهاد گفت: در موضوع تبدیل وضعیت ایثارگران تنها در وزارت نفت ۳۴ هزار نفر از نیرو‌های شرکتی جذب وزارت نفت شدند که آن‌ها از بدنه خدماتی بودند که به بدنه کارشناسی رفتند و به جای آن نیرو‌های متخصص حذف شدند. حتی نمی‌توانند نیرو‌های برتر دانشگاه نفت را جذب کنند.

وی افزود: تقسیم بندی نیرو‌های ایثارگر و غیر ایثارگر درست نیست و با این وضعیت آن‌هایی که زحمت کشیده‌اند شرایط رقابت ندارند.

بیگی نژاد در پایان گفت: تنها در وزارت بهداشت ۷۰ هزار نفر جذب شدند پس باید منطقی تصمیم بگیریم.

نمایندگان مجلس با ۷۲ رای موافق و ۱۱۰ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از مجموع ۱۹۸ نماینده حاضر در مجلس با این پیشنهاد مخالفت کردند؛ لذا با توجه به اینکه چنین موضوعی در لایحه دولت و گزارش کمیسیون تلفیق نیامده است عملا اجرای تبدیل وضعیت ایثارگران تا پایان سال جاری برقرار است و از سال دیگر اجرایی نخواهد شد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسين
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
0
0
شما گفتيد و ماهم باور كرديم فقط به ظاهره اين حرف درعمل جور ديگس ،مردم رو چي فرض كرديد فعلا سكان مملكت دست اين قشر سهميه داره و ما با كلي تحصيل و زحمت و سخاي و ندا ي ونمرات بالا بيكار و ويلانيم
علي
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
0
0
خخخخخ خنده داره واقعا ،مگه كسي هم مونده كه تبديل وضعيت نشده باشه ،همه رو تبديل كردين ديگه چي رو مصوب ميكنيد اآخه ،
نلنقن
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
0
0
منظورشون چیه.بحثشون رو ایناییه که بعد از بهمن 1400مشغول بکار شدن یا اینکه کلا اونایی که قبل از بهمن 1400مشغول بکار بودن رو هم میخوان تبدیل وضعیت نکنن؟اگه کسی اطلاع داره جواب بده ممنون میشم...یاحق
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
کلا نظرشان منتفی کردن طرح هست که انجام دادن ربطی به سال و.... نداره دیگه شانس به طرح گذاشتن شامل یه عده شد شامل یه عده نه متاسفانه این طرحم رفت برا خاک خوردن مثل ۱۰ سال پیش
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->